2012. június 7., csütörtök

Johanna Lindsey - Fagyos tüzek

Johanna Lindsey- Fagyos tüzek
Viking trilógia 1.

történelmi romantika
Gabo Kiadó, 2012
Oldalak száma: 444
Eredeti ár: 2290 Ft


Fülszöveg: Johanna Lindsey romantikus regényeiben hús-vér figurákból, izgalmas kalandokból és lüktető szenvedélyből szövi lebilincselő történeteit.

A jeges tengeren átkelő vikingek egy portyájuk alkalmával foglyul ejtik Lady Brennát, a bátor kelta szépség azonban megesküszik, hogy neki senki nem fog parancsolni – még a jóképű, de faragatlan Garrick Haardrad sem.

Garrick, a kegyetlen viking törzsfő fia, aki ahhoz szokott, hogy mindent megkap, amit csak kíván, vad ösztönösséggel teszi magáévá Brennát. A lány eleinte minden idegszálával küzd a rabszolgasors és nemegyszer mind a tíz körmével gazdája ellen, ám kiderül, a férfi korántsem olyan, mint elsőre látszik. És miközben Brenna bosszúra készül, Garrick csókjai elvarázsolják, és a fagyos norvég télben a vadóc kelta lány izzó szenvedélyre lobban.


Ami a könyv elolvasása után eszembe jutott: Még jó, hogy az én uram nem egy viking harcos! :)

Két okból is vártam már ezt a könyvet. Egyrészt régen olvastam már történelmi romantikát, másrészt a vikingek miatt. Bár nem lopta be a szívembe magát ez a történet, azért csalódnom sem kellett.

Már a  fülszövegből kiderül, hogy Lady Brenna nem önszántából találkozik élete szerelmével. A lány egy kelta törzsfőnök egyetlen gyermeke, aki fiús neveltetésben részesül:  nem szeret nőiesen öltözködni, jobban érdeklik a lovak, a  fegyverek és a harc, mint a szép ruhák, ékszerek. Bátran szembeszáll az őket megtámadó vikingekkel szemben is, de sorsát nem kerülheti el és a "lelketlen" Garrick Haardrad rabszolgája lesz.

Brenna személyében a kelta Xenát ismerhetjük meg: üt, rúg, karmol, kardot forgat és nem hajlandó beletörődi, hogy valaki más tulajdona legyen. Nem úgy a többi nő! Brennával együtt ugyanis más nők is fogságba estek, de ők hipp-hopp elfogadták a helyzetet, sőt még boldogok is voltak! Mert hát mi kivetni való van abban, ha bárki, bármikor az ágyába vihet, nem igaz?! Bár nem kedvelem a túl férfias női karaktereket, Brennát ebből a szempontból bírtam , ő küzdött, nem adta fel a reményt, hogy újra szabad lesz.

A Garrickkel folytatott szócsatákon sokat kacarásztam, csak kicsit hihetetlen volt, hogy egy igazi viking férfi ennyit tűrjön egy nőnek. Ráadásul Brenna néha olyanokat mondott, ami elég valószínűtlen, hogy elhangozhatott abban a korban. Ezek közül a kedvencem: "Ez nem rád hajaz, Garrick." Igen élénk a fantáziám, de nem tudom elképzelni, hogy használták ezt a szót.
Ha már a szóhasználatnál tartunk, teljesen rosszul voltam a csípeje szótól! Miért nem lehetett azt írni, csípője?! Oké, hogy történelmi romantika, de ez a régies kifejezés engem nagyon zavart.

Nem árulok el nagy titkot, ha elmondom, főhőseink a sok csatározás ellenére a történet végén egymásra találnak. Nekem mégis hiányérzetem volt. Nem éreztem ezt a szerelmet valósnak, főleg Brenna részéről. Zavart, hogy bár nem akart együtt lenni Garrickkel, amikor a férfi első alkalommal igényt tartott rá, neki mégis annyira jó élmény volt. És nem is a pasira haragudott igazán, hanem másra. Oké, hogy Garrick jóképű és jótestű, de akkor is furcsa volt, hogy a nagy ellenállás után ilyen hamar megadta magát.

Ami kifejezetten tetszett a könyvben, hogy Lindsey bemutatta milyen körülmények között éltek a vikingek, milyen kegyetlen világ is volt az övék. Megismerhettük szokásaikat, melyeken ma már csak borzadozik az ember. Ilyenkor hálát adok az égnek, hogy jó időben, jó helyre születtem.

Összességében kellemes kikapcsolódást nyújtott a könyv. Biztosan el fogom olvasni a trilógia többi részét is, de nem töröm magam, hogy a kezemben tarthassam a következő kötetet, annak ellenére, hogy az már megjelent. Sőt, a harmadik rész, mely az Add meg magad szerelmem címet kapta, úgy hallottam, már a nyomdában van, így hamarosan az is olvasható lesz.

Ahogy én látom: 3,5 pont

Igaz, hogy láttam már párszor, de a könyv után most kedvet kaptam, hogy újra megnézzem a 13. harcost, melyben Antonio Banderas küzd a vikingek oldalán. Jó kis film!



0 megjegyzés: