2013. augusztus 4., vasárnap

Liebster Blog Award

Rendszeres olvasóim már ismernek annyira, hogy tudják, én bizony nem jelentkezem rendszeresen itt a blogon. Ennek nagyon egyszerű oka van: az időhiány. Minden tiszteletem azoké a bloggereké, akik család, munkahely és otthoni teendők mellett is tudnak akár heti többször is a blogjukra időt szakítani. Nem török nagy babérokra, nekem "csak" hobbi a könyves élményeim megírása. Épp ezért nagyon-nagyon jól esik, amikor látom, hogy szépen gyarapodik a blog látogatottsága, nem beszélve arról, ha egy-egy komment érkezik valamelyik bejegyzésemhez. Amikor pedig két bloggerinától, Kedvenckétől és Annie-től is megkaptam a Liebster Blog Díjat, fülig ért a szám. Nagyon köszönöm mindkettőtöknek!!! Elnézést kérek, de továbbítani már nem fogom, mert nincs időm (na igen, már megint az a fránya idő) 10 kérdést kiagyalni, ettől függetlenül kérdések nélkül megneveznék néhány olyan bloggert, akik meghatározóak az én kis könyves világomban, mondhatni a példaképeim, akiknek amúgy adtam volna ezt a díjat. Szeretem a posztjaikat, mert egyszerűek, mégis nagyszerűek. Sokszor nem egyezik a véleményünk egy-egy könyvvel kapcsolatban, de ez egyáltalán nem számít, mert nem ez a lényeg.


És akkor most válaszolnék Kedvencke és Annie kérdésire.

Kedvencke kérdései:

1. Melyik volt az a könyv, amelyik a legmélyebb benyomást gyakorolta rád?
Lehet fura lesz, de most az Alkonyat jutott eszembe. És azért, mert bár nagyon szeretek olvasni, több éven keresztül mégsem tettem. Aztán jött az Alkonyat és azóta folyamatosan olvasok és olvasok és olvasok.

2. Ki (kik) a kedvenc íróid?
Sok van. Szeretem Moningot, Frostot, Wardot, Andrea Cremert, Cassandra Clare-t és még sorolhatnám.

3. Milyen témát részesítesz előnyben egy könyvnél?
A romantikát. Egyszerűen lételemem.

4. Kedvenc könyvszereplő?
Most éppen Bones a Cat & Bones sorozatból. De ez mindig változik, attól függően, hogy épp mit olvasok.

5. Kellet-e már új polcot venned, mert nem fértél a sok könyvtől?
Ó, ne is kérdezd. Pont ma jegyezte meg a sógornőm, hogy milyen szép könyvgyűjteményem van. Mire én: Á, ez csak a töredéke annak, ami van. A többi a szekrényben zsúfolódik. 

6. Milyen könyvet ajánlanál a mai kiskamaszoknak (11-13 év)?
Nem tudom. Nem igazán olvasok ennek a korosztálynak való könyveket.

7. Kedvenc könyv 2000 előttről?
2000 előtt megjelent vagy olvasott? Amúgy fogalmam sincs 2000 előtt milyen könyveket olvastam. Csak kötelezők jutnak eszembe, de A kőszívű ember fiait nagyon szerettem.

8. Szerinted a ma népszerű könyvek miért kamaszokról szólnak?
A legtöbb kamaszokról szóló könyv az ifjúsági regény. És a kamaszok egész egyszerűen szeretnek kamaszokról olvasni. Az idősebb korosztály pedig, mint pl. én is, azért, mert a saját emlékeinket elevenítik fel, és jó őket újra átélni.

9. Ha te lehetnél a nagy varázsló mit kívánnál?
Ha bármit kívánhatnék, akkor az biztos, hogy a lányommal lenne kapcsolatos. Erőt, egészséget és boldogságot neki. Vagy ez már három kívánságnak minősül? :)
Ha kifejezetten könyves kívánság lehet, akkor azt, hogy minnél több ember átélhesse az olvasás örömét.

10. Legfőbb szempontjaid, melyek alapján a blogodat szerkeszted?
Átlátható legyen és tetszetős.

Annie kérdései:

1. Mit szeretsz jobban: olvasni vagy filmet nézni?
Olvasni, de nagyon szeretek filmeket nézni is.

2. Meg vagy elégedve a mai könyvadaptációkkal?
Szerintem a legtöbb esetben jobb a könyv, mint a film.

3. Milyen zenét szeretsz? Kedvenc bandád esetleg?
Nagyon sok féle zenét szeretek. Most az aktuális kedvenc a Texastól a The Conversation

4. Megosztanál egyet a cikis történeteid közül?
Egyszer még gimis koromban angol órán nem figyeltem, és a padtársam oldalba lökött, hogy nekem kell felolvasni a könyvből. Rögtön bele is kezdtem, erre kiderült, hogy a padtársam átvert, mert mindenkinek magában kellett elolvasnia a történetet.

5. Kiskorodban mi akartál lenni?
Csillagász

6. Mit szeretsz a blogolásban?
Jó érzés kiírni magamból, hogy mit gondolok egy-egy könyvről.

7. Hogy látod magad 10 év múlva?
10 év nagyon hosszú idő, nem gondolkodom ennyire előre.

8. Melyik állatot szereted, és melyiktől félsz a legjobban?
A kutyákat szeretem. Most épp a darazsaktól félek a legjobban. Idén nyáron már három csípett meg.

9. Játszol valamilyen hangszeren?
Nem.

10. Ha egy filmes vagy könyves karakter bőrébe bújhatnál egy napra, ki lenne az?
Ez mindig attól függ mit olvasok vagy milyen filmet nézek. Most azt mondanám, hogy Cat Crawfield, de csak akkor, ha egy nyugis napot tölthetek el kettesben Bones-szal. :)

7 megjegyzés:

Annie írta...

Köszönöm szépen, hogy válaszoltál a kérdéseimre! :)
Egy napot én is simán kibírnék Cat bőrében, főleg ha Bones kényeztet. ;)

Gica írta...

Ó, nagyon szívesen válaszoltam, jók voltak a kérdések :)
Azt hiszem, nemcsak mi ketten tudnánk elképzelni egy napot ezzel az álompasival :)

Annie írta...

Örülök, hogy tetszettek. :)
Jól mondod. :)

kedvencke írta...

Szia Gica!
Csak most néztem, hogy válaszoltál a kérdéseimre és köszönöm. A 11-13 éveseknek való könyvet csak azért kérdeztem, mert a gyerekem e körüli és próbálom rávenni az olvasásra, csak nemigen sikerül. Persze a kötelezők nem nagyon lendítenek a dolgon :)

Gica írta...

Na, most jól megleptél, hogy már ilyen nagy gyereked van. :)))
Tényleg nem vagyok jártas az ennek a korosztálynak szóló könyvekben, de eszembe jutott egy sorozat, A 39 kulcs. Állítólag jó, sokan szeretik.

kedvencke írta...

:D:D
Azért olyan öreg nem vagyok ám!!!!! :D
A 39 kulcs pedig jó lehet. Köszi szépen!

Gica írta...

Jaj, hát nem is úgy gondoltam, hogy öreg vagy. Csak valamiért én egy tizen-huszonéves csajszinak hittelek :)))